Historie

Wanneer we teruggaan in de historie van het dorp Bergentheim blijkt dat het eerste voetbal is ontstaan omstreeks het jaar 1917. De naam van het clubje was V.I.O.S. (voetbal is onze sport) deze club heeft slechts een kort leven gehad.

In 1919 is er een nieuwe vereniging opgericht n.l. O.D.O. (overwinning door oefening).

Een derde vereniging werd opgericht in 1931 en luisterde naar de naam V.E.V. (vlug en vaardig) de naam V.E.V. werd later veranderd in de naam R.O.H.D.A. (recht op het doel af). Deze voetbalclub heeft bestaan tot ongeveer mei-juni van 1942.

Hoewel de oorlog nog niet was afgelopen heeft men op 22 augustus 1944 opnieuw een voetbalvereniging opgericht dit was de oprichting van de huidige voetbalvereniging. De namen van de oprichters waren: dhr S.M. Sipkema, dhr L. Lensen, dhr G. Griemink, dhr G. Staarman, dhr E. Breukelman en dhr B. J. Merjenburgh. De naam die men aan deze vereniging gaf was opnieuw R.O.H.D.A. Tegenwoordig heet onze sportvereniging v.v. Bergentheim.