Bergentheim neemt 3 kostbare punten mee uit Kloosterhaar

Op een zonovergoten Polderhoek floot scheidsrechter Schummer uit Vriezenveen om half drie de wedstrijd tot leven.

De eerste 10 minuten waren van beide kanten aftastend en gelijk opgaand. Daarna kwam Kloosterhaar wat beter in de wedstrijd en dwong  Bergentheim geregeld in de verdediging. Rond de 17e minuut werd het eerste schot op Karel afgevuurd, het werd verwerkt tot een corner die niets opleverde. Kloosterhaar bleef daarna aandringen maar wist niet tot scoren te komen. In de 30e minuut claimde Bergentheim  een doelpunt; de bal zou over de lijn zijn geweest na een inzet van Martijn Pouwels. De vlagger en scheidsrechter lieten echter doorspelen,  het bleef 0-0. Bergentheim speelde daarna slordig, ballen kwamen niet aan of gingen over de zijlijn. Het was dan ook een verrassing dat een vrije trap van Ronnie Hakkers in de 41e minuut voor het doel van kloosterhaar kwam die na wat gerommel goed door Niek Nijenhuis werd binnengeschoten :0-1. Daar dacht Bergentheim de rust mee te halen, maar Kloosterhaar kreeg in de 45e minuut een dot van een kans die goed werd ingeschoten door Ruben Slot, ruststand 1-1.

Na de rust begon Kloosterhaar goed en waren ze feller dan Bergentheim. In de 49e minuut kregen ze een goede kans die niet werd  benut. Hierna kreeg Bergentheim ook wat kansen en in de 60e minuut kreeg  Remco Tromp de bal in de diepte aangespeeld waarna hij 3 verdedigers omzeilde en de bal fraai in het doel plaatste:  1-2 voor Bergentheim. Bergentheim begon hierna wat beter te combineren. Rond de 75e minuut kreeg  Niek Nijenhuis de bal op links en leverde een perfecte voorzet af die goed werd ingekopt door Remco Tromp. In het laatste half uur bracht Bergentheim nog 4 wisselspelers in. Veel kansen leverde het niet meer op waardoor de wedstrijd met een 1-3 winst naar Bergentheim ging. Op de ranglijst staan we nu op een plek die recht geeft op directe handhaving, hopelijk kunnen we dat zo houden. Op 21 mei spelen we thuis tegen Daarlerveen.