Bergentheim wint van AVC Heracles. Hoofdrol Nick Buitenhuis

Vorige week winst tegen Rijssen sv (1-0). Vandaag op bezoek bij AVC Heracles.

Ook AVC Heracles won vorige week met duidelijke cijfers ( 1-5 winst bij Daarle SP)

Vandaag op de bank; Milan Hans ( terugkomend van een blessure) Nick Hakkers en Jelte Hofsink.

We starten met dezelfde 11 als vorige week. In begin was het even aftasten voor beide clubs, maar vv Bergentheim was fel in de duels.

Naarmate de wedstrijd vorderde kreeg vv Bergentheim meer grip op de wedstrijd. Kansen creëren is heel fijn maar benutten nog mooier. Kansen waren er maar in de afwerking lieten we het liggen. We beloonden ons zelf niet.

Nick Buitenhuis had een aantal briljante acties. Sterk in de kaats en bal vasthouden. Een genot om naar te kijken.

In de 34e minuut was het wel raak. Rob Wevers ( toch nog altijd een gevaar voor de tegenstander met zijn sterke wapen; snelheid) brak door op links gaf een perfecte voorzet op Nick Buitenhuis. Binnen de 16e meter zijn deze kansen meestal raak bij Nick. Hij ronde koelbloedig af. (0-1).

Kansen bleven er komen maar we werden wel slordiger. Karel Pullen moest zijn klasse net voor rust nog even laten zien met een top redding.

Na de rust hetzelfde spelbeeld; vv Bergentheim bepaald de wedstrijd maar slordige momenten bleven er.

In de 62e minuut speelt Nick Buitenhuis zich slim vrij de keeper kon nog net met de vingertoppen de bal uit de goal houden.

In de 64e minuut is het wel raak. Wederom Nick Buitenhuis maakt zich goed vrij en zet 0-2 op het scorebord.

Kort na dit doelpunt ziet de scheidsrechter een overtreding binnen de 16e meter van de vv Bergentheim. Penalty. Die wordt goed ingeschoten. ( 1-2).

Chieljan Schuldink en Rob Wevers worden gewisseld (67e minuut) Milan Hans en Jelte Hofsink komen het veld in.

AVC Heracles zet stevig aan ( helaas met een paar forse overtredingen). Karel Pullen liet zijn klasse nog is zien in de 80e minuut met een prachtige redding.

ACV gooide alles op de aanval en vv Bergentheim kreeg hierdoor meer aanvallende ruimte.

Invaller Milan Hans scoorde in de 83e minuut de 1-3 met een strak schot in de hoek na goed voorbereidend werk van Nick Buitenhuis.

In de 85e minuut schot van Remco Tromp; onderkant lat. Geen doelpunt helaas.

Invaller Jelte Hofsink ( overgekomen van J0-19) scoorde in de 88e minuut nog 1-4.

Ook Nick Hakkers (ook overgekomen van J0-19) viel nog in voor Nick Buitenhuis.

Resume ; 3 punten Nick Buitenhuis is los. Vermeldingswaardig is dat Tygo Bril (ondanks dat hij grieperig was) verdedigend heel sterk speelde

.

Volgende week spelen we uit bij GFC