Dames van Bergentheim zegevieren met 3-1, introductie Pupil van de week

Op zaterdag 24 februari stond er voor de dames 1, na twee weken van oefenwedstrijden, een belangrijk duel tegen SVO De Zweef/DES VR 1 op het programma. Deze wedstrijd markeerde ook de introductie van een nieuwe traditie: bij elke thuiswedstrijd van de dames wordt een pupil van de week uitgenodigd. Voor deze speciale gelegenheid was Fileine Plaggenmarsch uitgekozen als de eerste pupil van de week. Fileine, een enthousiaste 12-jarige speelster in de MO-13, bekleedt een positie op het middenveld. Op de vraag wat ze zo leuk vindt aan voetbal, antwoordde ze: 'Gezelligheid'. Met haar voorspelling van een 4-0 overwinning voor de dames uit Bergentheim, toonde Fileine haar vertrouwen in het team. Uiteindelijk wisten de dames met 3-1 te zegevieren.

De dames openden de wedstrijd uitstekend, met de eerste aanval die dan ook van hun kant kwam. Een schot van Nicole Horsman eindigde echter naast het doel, gevolgd door een afstandsschot van Fenanda Pullen dat over het doel ging. Niet lang daarna slaagde Yvet de Leeuw erin om de 1-0 op het scorebord te zetten. Maar het was niet alleen Bergentheim dat kansen creëerde; het spel golfde op en neer. SVO De Zweef toonde zich sterk in de duels, terwijl de dames soms net een stapje te laat waren, waardoor hun passes niet altijd aankwamen. In de dertigste minuut kreeg SVO De Zweef een kans, maar keepster Kaylee Grendelman wist haar doel schoon te houden.

Na de rust kreeg Lenthe Lozeman direct een grote kans, maar haar schot belandde op de lat. Na een voorzet van Loraine Scholten alsnog de 2-0 binnenschieten. Het spel bleef op en neer gaan, met weinig echte kansen voor beide teams. Een overtreding in het strafschopgebied resulteerde echter in een penalty voor SVO De Zweef, waardoor de stand op 2-1 kwam. De dames reageerden direct met een aanval, waarbij Loraine snel daarna de 3-1 scoorde. Even later leek er opnieuw een doelpunt te vallen nadat Ingrid Pullen een mooie voorzet gaf op Lenthe Lozeman, die de bal in het doel kopte. Helaas werd dit doelpunt afgekeurd wegens buitenspel.

Naarmate de tweede helft vorderde, verzwakte het spel van de dames uit Bergentheim en zette SVO De Zweef nog een tandje bij. De passes kwamen niet meer aan en SVO De Zweef kreeg enkele grote kansen, waarbij Kaylee enkele keren een-op-een kwam te staan met een speelster, maar ze wist de bal uit het doel te houden. De wedstrijd bleef spannend tot het einde, maar eindigde uiteindelijk met een 3-1 overwinning voor Bergentheim. De speelster van de wedstrijd werd Kaylee Grendelman. Volgende week staat er een uitwedstrijd gepland voor dames 1 tegen Vitess'63 VR1 in Koekange, om 14:30 uur.