Spanning tot de laatste minuut in Lutten!

Bergentheim moest zaterdag aantreden tegen Lutten. De gastheer had al zeven wedstrijden achtereen verloren en wilde daar natuurlijk graag verandering inbrengen. Onder leiding van scheidsrechter Wijnstok ui t Heerde begon Lutten gepassioneerd aan de wedstrijd. Bergentheim werd met name in het eerste kwartier onder druk gezet. Een enkel kansje kregen ze ook maar keeper Karel Pullen kon zijn doel schoon houden. Na deze eerste periode kwam Bergentheim beter in het spel en nam langzamerhand de regie op het veld over. Bergentheim claimde zelfs een strafschop na een handsbal van een Lutten speler maar de scheidsrechter wilde er niets van weten. Jelte Hofsink knalde de bal op het doel van Lutten maar deze belandde op de paal. Ook Chiel Jan Schuldink vuurde een bal af op de keeper van Lutten maar zijn schot ging net over. Na een half uur moest Lutten al een wisselspeler inbrengen, Glen Kuipers verliet het veld geblesseerd. In de 44e minuut kreeg Bergentheim nog een vrije trap op de rand van het 16-meter gebied. Sander Lamberink werd onderuit gehaald en Gert Jan Merjenburg nam de gegeven vrije trap die keeper Mulder maar ternauwernood tot corner wist te verwerken. De ruststand bleef 0-0. De 2e helft begon weer met een aanvallend Bergentheim wat in de 53e minuut resulteerde in een goede kans voor Xander de Graaf maar weer stond de keeper in de weg. Enkele minuten later moest hij echter wel capituleren. Na een goede voorzet van Rob Wevers kopte opnieuw Xander de Graaf de bal in het net, 0-1 voor Bergentheim. Bergentheim begon daarna wat verder naar achteren te voetballen en uit het niets wist Frank Altena na een inworp voor Lutten de bal in het doel van Bergentheim te koppen, doelman Karel Pullen was kansloos. De stand was weer gelijk 1-1. Ondertussen sijpelden er ook standen door van de wedstrijd Marienberg-Des en die waren heel gunstig omdat Marienberg eerst leidde en later nog op 1-1 stond. Bergentheim moest dus blijven aanvallen om een goed positie te behouden op een eventueel kampioenschap. Good old Ronny Hakkers en Jesper Holtvluwer werden ingebracht voor de moegestreden Xander de Graaf en Jelte Hofsink. In de 85e minuut kreeg Bergentheim een vrije trap die in eerste instantie niets opleverde maar de bal werd opnieuw in de zestien ingebracht, Chiel Jan Schuldink wist de keeper van Lutten te verschalken en Bergentheim stond weer voor 1-2. Lutten deed er de laatste minuten nog alles aan om de stand gelijk te trekken maar dat lukte hen niet. Helaas voor Bergentheim kwam toen ook het bericht door dat Marienberg geen stand had weten te houden tegen DES, ze verloren door een tegendoelpunt in de laatste minuten met 1-2. Dit betekent dat de stand bovenin niet veranderde en dat DES volgende week de beste papieren heeft voor het kampioenschap in de 4e Klasse C omdat ze een beter doelgemiddelde (+4) hebben. Spanning volop nog volgende week dus, Bergentheim moet thuis aantreden tegen RKSV Bornerbroek en DES neemt het op tegen Avereest. Wellicht kan Avereest ons dan nog een handje helpen omdat er bij winst door hen misschien nog een periodetitel kan worden behaald. Bergentheim moet dan zelf geen steken laten vallen natuurlijk. Mocht het kampioenschap naar DES gaan dan moet Bergentheim op 8 juni een thuiswedstrijd spelen in de nacompetitie, de tegenstander daarvoor is nog onbekend.