Stefan Veneman, na 20 jaar afscheid prestatievoetbal v.v. Bergentheim

Zaterdag, 18 mei 2024, speelde het 2e elftal van v.v. Bergentheim haar laatste competitiewedstrijd in de 2e klasse C, seizoen 2023-2024. In deze wedstrijd geen belangen meer kijkend naar de stand op de ranglijst, alleen om de eer. Voor Stefan Veneman wel een speciale wedstrijd, het ging namelijk om zijn laatste wedstrijd op prestatieniveau bij vv Bergentheim. Na de A-junioren, nu JO19, werd Stefan speler van de A-selectie. We hebben het dan over het jaar 2004, uit naar Sparta Enschede.  Destijds als snelle rechtsbuiten, die ook het verdedigende werk niet schuwde. Later werd hij teruggehaald naar de rechtsback positie. Dit omdat de snelheid wat afnam, maar het inzicht toenam. Na 14 jaar in de A-selectie werd het voor Stefan duidelijk dat de jongere generatie, in het 1e, voorrang moest  krijgen. Gelukkig besloot Stefan in het seizoen 2018-2019 niet om het prestatievoetbal vaarwel te zeggen en lekker recreatief te gaan ballen. Hij gaf aan zijn ervaring als speler te willen delen met jongere spelers in de B-selectie, iets wat niet vanzelfsprekend is. Om zijn ervaring optimaal te benutten kreeg Stefan de positie van centrale verdediger. Op deze manier had hij het spel voor zich en kon hij de jongere garde sturen. Zowel voor de spelers in het veld als de begeleiding aan de kant een welkome aanvulling. 2x trainen was voor Stefan heel normaal, hij sloeg maar heel weinig trainingen over. Was hierin ook het voorbeeld voor de rest: altijd volle inzet, zowel op de dinsdag en donderdag als op de zaterdag.  Al met al willen wij als het 2e van v.v. Bergentheim Stefan bedanken voor de inzet, coaching en voorbeeld in de afgelopen jaren. Het stokje wordt nu doorgegeven aan de volgende generatie. Wij hopen natuurlijk dat recreatief voetbal Stefan goed gaat bevallen. Iets minder trainen, spelen met meer spelers van gelijke leeftijd en ervaring. Waarschijnlijk tijdens wedstrijden nog net zo fanatiek als 20 jaar geleden.

Stefan bedankt voor de afgelopen seizoenen in het 2e en veel succes verder.

2e elftal v.v. Bergentheim