De Kanaalderby Bergentheim tegen Mariënberg eindigt onbeslist.

De feiten vooraf:

v.v. Bergentheim doet mee om kampioenschap en v.v. Mariënberg begeeft zich in de gevarenzone.

Rolf Hofsink ( al goed voor 11 goals) speelde niet vanwege een blessure. Als je voetballiefhebber bent vindt je dat zeer spijtig.

Nick Buitenhuis (al goed voor 16 goals) speelde vandaag op het middenveld.

De wedstrijd stond o.l.v. dhr. Spoon uit Enter.

De eerste 10 minuten waren aftastend en veelal een strijd op het middenveld.

De eerste speldenprik was van v.v. Mariënberg in de 14e minuut . En goed opgezette aanval die in het zijnet belande.

De spelers van v.v. Mariënberg leverden strijd, toch was het v.v. Bergentheim wat duidelijk beter was.

v.v Bergentheim kreeg een legio aan kansen maar die werden helaas niet benut.

23e minuut ; Sander Lamberink brengt Nick Buitenhuis in een kansrijke positie. Helaas gaat de bal voorlangs

24e minuut ; Martijn Pouwels ziet zijn kans gepareerd door de doelverdediger van v.v. Mariënberg.

26e minuut ; Scrimmage voor de goal van v.v. Mariënberg. De bal wil maar niet in het netje

Ook net voor rust kreeg Nick Buitenhuis nog een kans op de 1-0, kort daarna bracht Chieljan Schuldink ( briljante actie) Remco Tromp in een zeer kansrijke positie. Helaas geen goal.

Over de 1e helft kunnen we duidelijk wezen. V.v. Bergentheim duidelijk beter maar beloont zichzelf niet een welverdiende goal.

In de rust hebben beide trainers nog even zaak op scherp gezet.

v.v. Mariënberg kwam goed uit de startblokken en bleef ook hard werken.

Na een misverstand in de achterhoede van v.v. Bergentheim kwam v.v. Mariënberg ook dichtbij een goal. Voor alles wat v.v. Bergentheim lief is ging de bal naast.

Ook in de 2e helft waren er kansen v.v. Bergentheim.

56 minuut; Martijn Pouwels de bal gaat naast

61e minuut; Nick Buitenhuis bal gaat hoog over.

Maar onze vrienden van 5 kilometer verderop bleef werken en waren ook zeker een aantal keren zeer gevaarlijk in de counter.

In de 70 minuut werd er nog gewisseld:

Xander de Graaf voor Remco Tromp en Jelte Hofsink voor Sander Lamberink

De beide jeugdspelers vielen goed in.

Jesper Holtfluwer kwam vlak voor tijd nog in het veld voor Rob Wevers.

Resume:

v.v. Bergentheim had de wedstrijd moeten beslissen in de eerste helft.

v.v. Bergentheim blijft in de race om het kampioenschap

v.v. Mariënberg pakt een punt met hard werken en missen Rolf Hofsink.

v.v. Mariënberg blijft in de gevarenzone.

Volgende week is er vrije dag. (Koningsdag) over 2 weken speelt v.v. Bergentheim uit tegen Avereest ( Balkbrug) om 14.30 uur.