Dames Bergentheim strijden voor de winst

Op zaterdag 20 april vond op sportpark De Boshoek de spannende streekderby plaats tussen dames 1 van Bergentheim en dames 1 van HHC Hardenberg. HHC Hardenberg stond op de derde plaats in de competitie en deed met een overwinning nog volop mee voor het kampioenschap. De dames van Bergentheim daarentegen stonden bovenaan, met slechts twee punten voorsprong op de nummer 2, ZAC. De wedstrijd eindigde in een overtuigende overwinning voor de dames van Bergentheim met 1-4.

Vanaf het eerste fluitsignaal was er direct volop strijd tussen de beide teams. De eerste grote kans was voor HHC Hardenberg, maar Bergentheim liet meteen van zich horen. Yvet de Leeuw kreeg een uitstekende kans om te scoren, maar wist deze helaas niet te benutten. Kort daarna schoot Lenthe Lozeman de bal net naast het doel van HHC. In de 19e minuut was het HHC Hardenberg dat de score opende. Keepster Kaylee Grendelman kon de eerste inzet nog keren, maar was kansloos in de rebound. Nicole Marsman was net te laat om de bal tegen te houden.

Bergentheim liet zich echter niet uit het veld slaan en kwam steeds beter in het spel. In de 26e minuut resulteerde dit in de gelijkmaker. Loraine Scholten profiteerde van de te ver voor haar doel staande keepster van HHC en scoorde van afstand de 1-1. De dames van Bergentheim zetten door en namen de leiding in de wedstrijd. Na een goed genomen corner van Loraine Scholten kopte Yvet de Leeuw de 1-2 binnen. De strijd in het veld was intens en beide teams waren goed aan elkaar gewaagd. Kort voor rust bouwde Loraine Scholten de voorsprong voor Bergentheim verder uit tot 1-3, wat ook de ruststand betekende.

Na de rust

In de tweede helft kreeg HHC Hardenberg direct een kans om de score te verbeteren, maar de bal ging over het doel. Vervolgens vergrootte Bergentheim hun voorsprong tot 1-4 dankzij een ongelukkige fout van de keepster van HHC. Ze schoot de bal ongelukkig tegen de rug van Loraine Scholten, waarna de bal in het doel belandde. Even later ging een vrije trap van Lenthe Lozeman net over het doel, waardoor een verdere uitbreiding van de voorsprong uitbleef.

Hoewel Bergentheim nog enkele kansen kreeg, gingen deze ballen of naast of over het doel. De Bergentheimse dames bleven strijden voor elke bal, terwijl het er bij de HHC-dames steeds meer op leek dat de moed een beetje in de schoenen zakte. Ze slaagden er niet meer in om gevaar te creëren voor het doel van Bergentheim.

Door deze overwinning blijft dames 1 Bergentheim op plek  en staan. Ook ZAC, nummer twee heeft gewonnen. Bergentheim staat nog steeds twee punten los van ZAC. De volgende uitdaging voor dames 1 van Bergentheim is over twee weken, op zaterdag 11 mei, tegen dames 1 van De Weide. De wedstrijd begint om 14.30 uur op sportpark Moscou. Tot slot werd Loraine Scholten uitgeroepen tot vrouw van de wedstrijd.